Ismét vonatok járhatnak a Szeged-Szabadka-Baja útvonalon
Újraindulhat a közlekedés a Szeged-Röszke-Horgos-Szabadka-Csikéria-Bácsalmás-Baja vasútvonalon. Az erről szóló megvalósíthatósági tanulmány már elkészült, sikeres elbírálás esetén pedig 16 év múlva valósulna meg a két ütemben zajló beruházás.
Csókási Eszter, a Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégió Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetője november 24-én Szegeden elmondta, hogy a dán COWI cég által készített terv megvalósításához uniós támogatást kívánnak igénybe venni. Jelen állapotok szerint a Csongrád megye székhelye és Szabadka közötti 45 kilométeres táv megtételéhez a szerelvényeknek közel két órára van szükségük, Szabadka és Bácsalmás között pedig a sínek jelentős részét már felszedték. A beruházás után a Szeged-Szabadka-Baja vasútvonalon 160 kilométer/órás sebesség elérésére is alkalmas, villamosított, modern pályarendszer fog kiépülni, melyhez csaknem 73 kilométernyi szakaszt kell felújítani, további közel 25 kilométeren pedig új síneket kell lefektetni.
A Szeged-Szabadka-Baja vasútvonal egykori és leendő nyomvonala
Csókási Eszter szerint a fejlesztések nyomán tizenöt állomás és megállóhely épülne, illetve újulna meg. A tervek szerint 276 millió euró összköltségű munkálatok két ütemben folynának, befejezésük pedig 2027 körül várható. Predrag Jankoviæ, a Szerb Vasúttársaság főigazgató-helyettese abban bízik, hogy az első ütem során megvalósuló beruházás - mely a Szeged és Szabadka közötti szakasz rekonstrukcióját érinti - 2019-re már elkészülhet.
-W-