Szeged - Az Aldi még nem, a Tesco és az OBI már épül
Szeged - A Móravárosi Bevásárlóközpont helyszínén gőzerővel folyik az építkezés, míg a szemben lévő leendő Aldi területén egy kapa vágás sem történik. A Tesco, Lidl, Aldi háromszögből vajon melyik szorítja ki előbb a másikat?
Úgy tűnik a multinacionális élelmiszerláncok nagyon szeretik Magyarországot, hiszen szinte már nincs olyan, amelyik ne jelent volna meg idehaza is, talán csak az „olcsó" áruházláncok külhoni királya, az amerikai Wal-Mart hiányzik.
Magyarországon a Tesco, CBA, Coop, Reál, Spar, Auchan, Penny Market, Lidl és társai mellett eddig csak az Aldi hiányzott a sorból, azonban nem kellett sokat várni ez utóbbira sem. A Lidlhez hasonló üzletpolitikával és árukínálattal jelentkező német konkurens roham léptekkel készíti elő magyarországi piacra lépését, hazánkban 20-30 üzlet nyitását tervezi a közeljövőben. Az engedélyezések és az építkezések azonban nem a várt ütemben zajlottak, így az eredeti tervekkel ellentétben a diszkontlánc csak 5 üzletét tudja megnyitni április 17-én.
Azt, hogy kőkemény fogyasztói társadalomban élünk az Aldi megjelenése is jól prezentálja. A német diszkontlánc Szegedre településével hosszú távon a vásárlók jól járnak ugyan, hiszen az újabb belépő további ádáz árversenyt alakít ki az eddig sem „unalmas" piacon. Viszont a konkurens multikon kívül a garázsboltok tulajdonosai egészen biztosan nem örülnek majd az Aldi megjelenésének, hiszen az ő forgalmukat eddig is jelentősen csökkentette a „nagy" konkurensek megjelenése.
Az Aldi a hazai piacot már jó előre megdolgozza, hiszen óriásplakátokon, sőt országos, kereskedelmi tv adókban is hirdeti, hogy aki a boltjukba jár, az bizony jól jár majd. A hasonlóan német Lidl és Spar is felismerte, hogy erélyesen kell fellépnie az új belépő kampánya ellen és elindították saját országos reklámkampányukat. A Lidl elsősorban, - tegyük hozzá nagyon helyesen - a nőket próbálja meg áruházaiba csalogatni kommunikációjával.
A nőket dicsérő reklámkampány azért a gyengébbik nemet próbálja meg befolyásolni, mert Magyarországon elsősorban a nők végzik a kisebb-nagyobb bevásárlásokat. A konkurens Spar viszont kicsit más taktikát választott.
A nők befolyásolása helyett, a drágább árfekvésű Spar pénztárcakímélő akció kommunikálásába kezdett. A piac egyébként már teljesen felosztott a jelenlegi versenytársak között, így az Aldinak a Tescotól, Lidltől és más konkurensektől kell majd elcsábítani a vásárlókat, amelyet két módon tehet meg. A stratégia sarokpontját a versenytársakhoz képest alacsonyabb árak kialakításával vagy a többiekhez képest kedvezőbb helyen felépített üzlettel érheti el. Előbbi teljesen egyértelmű, hiszen a magyar piac mindig is árérzékeny volt és az is marad. Az Aldi az alacsony árakat nyilván úgy tudja elérni, hogy a beszállítókkal szemben minél jobb alkupozíciót próbál meg kicsikarni, melyet sokkal könnyebben fog végrehajtani akkor, ha már több száz bolt „nevében" tárgyalhat.
A Lidl egyébként 2004 év végén jelent meg a hazai piacon és kevesebb, mint 3 év alatt közel 90 üzletet sikerült átadnia a vásárlóközönségnek. A boltláncok forgalma alapján igen rövid idő alatt a nyolcadik helyre sikerült feltornáznia magát a hazai Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt-nek.
Az Alföld fővárosának is nevezett Szegeden igen gyors ütemben, viszonylag rövid idő alatt már két áruház szolgálja ki a vevők igényeit. A megyeszékhelyre most érkező Aldinak egyébként kísértetiesen hasonló a kínálata a Lidlhez. Az általában ismeretlen de elméletileg jó minőségű német termékek nem lehetnek olyan rosszak, ha a kinti piacon is csont nélkül megfelelnek. A forgalmazott termékek közel 30%-a szinte minden esetben országspecifikus. Sőt a multik általában büszkén hirdetik, hogy termékeik akár 70-80 százaléka is származhat az éppen aktuális hazai gyártóktól, nincs ez másként hazánkban sem. A Lidl, Tesco, Aldi és a többiek is az agresszív terjeszkedési politika hívei, így Magyarország mellett a környező országokban is folyamatosan keresik a befektetési lehetőségeket. A romániai terjeszkedésnek azonban egyelőre gátat szab a magas telek és ingatlan ár például a Lidl esetében.
Az Aldi és a Móravárosi Bevásárlóközpont koncepciójának az üzletláncok és kis boltok mellett az ott lakok sem örülnek igazán, hiszen az építkezés rengeteg porral és zajjal jár. Az Aldi tervezett beruházásának helyszínén egyelőre semmilyen építkezés nyoma sem látható. Azt már csak zárójelben jegyezzük meg, hogy vele szemben lévő Vadaspark lakóparkhoz közeli 11 hektáros területen egy tizenkétezer négyzetméteres Tesco, egy kilencezer négyzetméteres OBI és egy kisebb üzleteket és irodákat is magában foglaló épület várja majd hamarosan a leendő vásárlókat.
A Móravárosi Bevásárlóközpont építkezésénél látható tábla büszkén hirdeti, hogy a kivitelező az átadást 2008. szeptember 15-én szeretné megejteni. A látottak alapján úgy tűnik, hogy ez sikerül is neki. A két épület mellett azonban egy harmadik, jóval kisebb is körvonalazódni látszik. Információink szerint a készülő OBI-hoz közelebb eső épület egy McDonalds lesz. Az Aldi terjeszkedése a szemben lévő területen úgy tűnik, hogy azon áll vagy bukik, hogy a diszkontáruház közelében lévő, zömében lepusztult házakat sikerül-e megszereznie.
Arra azért kíváncsiak leszünk, hogy a Szabadkai és Móravárosi körúton található Lidl, Tesco és Aldi háromszögből, melyik kerül ki győztesen lehet, hogy mindegyik? Az idő biztosan eldönti majd.
Forrás: www.szeged.hu
Szóljon hozzá!
Küldjön egy képeslapot ismerősének Szeged városról!
Szeged Online még több hír: szeged.mconet.biz
Szeged Online webcím és linkajánló: szegedlink.mconet.biz
A hír támogatója:
Weblap gyártás, Honlap készítés, Weblap menedzselés.
Pl.:Klíma DVD Hotel Autó Ingatlan Egészség Számítógép Kereső optimalizálás
Minden ami Internet -> MCOnet International - Magyarország: www.mconet.biz; www.mconet.hu
Magyarországon a Tesco, CBA, Coop, Reál, Spar, Auchan, Penny Market, Lidl és társai mellett eddig csak az Aldi hiányzott a sorból, azonban nem kellett sokat várni ez utóbbira sem. A Lidlhez hasonló üzletpolitikával és árukínálattal jelentkező német konkurens roham léptekkel készíti elő magyarországi piacra lépését, hazánkban 20-30 üzlet nyitását tervezi a közeljövőben. Az engedélyezések és az építkezések azonban nem a várt ütemben zajlottak, így az eredeti tervekkel ellentétben a diszkontlánc csak 5 üzletét tudja megnyitni április 17-én.
Azt, hogy kőkemény fogyasztói társadalomban élünk az Aldi megjelenése is jól prezentálja. A német diszkontlánc Szegedre településével hosszú távon a vásárlók jól járnak ugyan, hiszen az újabb belépő további ádáz árversenyt alakít ki az eddig sem „unalmas" piacon. Viszont a konkurens multikon kívül a garázsboltok tulajdonosai egészen biztosan nem örülnek majd az Aldi megjelenésének, hiszen az ő forgalmukat eddig is jelentősen csökkentette a „nagy" konkurensek megjelenése.
Az Aldi a hazai piacot már jó előre megdolgozza, hiszen óriásplakátokon, sőt országos, kereskedelmi tv adókban is hirdeti, hogy aki a boltjukba jár, az bizony jól jár majd. A hasonlóan német Lidl és Spar is felismerte, hogy erélyesen kell fellépnie az új belépő kampánya ellen és elindították saját országos reklámkampányukat. A Lidl elsősorban, - tegyük hozzá nagyon helyesen - a nőket próbálja meg áruházaiba csalogatni kommunikációjával.
A nőket dicsérő reklámkampány azért a gyengébbik nemet próbálja meg befolyásolni, mert Magyarországon elsősorban a nők végzik a kisebb-nagyobb bevásárlásokat. A konkurens Spar viszont kicsit más taktikát választott.
A nők befolyásolása helyett, a drágább árfekvésű Spar pénztárcakímélő akció kommunikálásába kezdett. A piac egyébként már teljesen felosztott a jelenlegi versenytársak között, így az Aldinak a Tescotól, Lidltől és más konkurensektől kell majd elcsábítani a vásárlókat, amelyet két módon tehet meg. A stratégia sarokpontját a versenytársakhoz képest alacsonyabb árak kialakításával vagy a többiekhez képest kedvezőbb helyen felépített üzlettel érheti el. Előbbi teljesen egyértelmű, hiszen a magyar piac mindig is árérzékeny volt és az is marad. Az Aldi az alacsony árakat nyilván úgy tudja elérni, hogy a beszállítókkal szemben minél jobb alkupozíciót próbál meg kicsikarni, melyet sokkal könnyebben fog végrehajtani akkor, ha már több száz bolt „nevében" tárgyalhat.
A Lidl egyébként 2004 év végén jelent meg a hazai piacon és kevesebb, mint 3 év alatt közel 90 üzletet sikerült átadnia a vásárlóközönségnek. A boltláncok forgalma alapján igen rövid idő alatt a nyolcadik helyre sikerült feltornáznia magát a hazai Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt-nek.
Az Alföld fővárosának is nevezett Szegeden igen gyors ütemben, viszonylag rövid idő alatt már két áruház szolgálja ki a vevők igényeit. A megyeszékhelyre most érkező Aldinak egyébként kísértetiesen hasonló a kínálata a Lidlhez. Az általában ismeretlen de elméletileg jó minőségű német termékek nem lehetnek olyan rosszak, ha a kinti piacon is csont nélkül megfelelnek. A forgalmazott termékek közel 30%-a szinte minden esetben országspecifikus. Sőt a multik általában büszkén hirdetik, hogy termékeik akár 70-80 százaléka is származhat az éppen aktuális hazai gyártóktól, nincs ez másként hazánkban sem. A Lidl, Tesco, Aldi és a többiek is az agresszív terjeszkedési politika hívei, így Magyarország mellett a környező országokban is folyamatosan keresik a befektetési lehetőségeket. A romániai terjeszkedésnek azonban egyelőre gátat szab a magas telek és ingatlan ár például a Lidl esetében.
Az Aldi és a Móravárosi Bevásárlóközpont koncepciójának az üzletláncok és kis boltok mellett az ott lakok sem örülnek igazán, hiszen az építkezés rengeteg porral és zajjal jár. Az Aldi tervezett beruházásának helyszínén egyelőre semmilyen építkezés nyoma sem látható. Azt már csak zárójelben jegyezzük meg, hogy vele szemben lévő Vadaspark lakóparkhoz közeli 11 hektáros területen egy tizenkétezer négyzetméteres Tesco, egy kilencezer négyzetméteres OBI és egy kisebb üzleteket és irodákat is magában foglaló épület várja majd hamarosan a leendő vásárlókat.
A Móravárosi Bevásárlóközpont építkezésénél látható tábla büszkén hirdeti, hogy a kivitelező az átadást 2008. szeptember 15-én szeretné megejteni. A látottak alapján úgy tűnik, hogy ez sikerül is neki. A két épület mellett azonban egy harmadik, jóval kisebb is körvonalazódni látszik. Információink szerint a készülő OBI-hoz közelebb eső épület egy McDonalds lesz. Az Aldi terjeszkedése a szemben lévő területen úgy tűnik, hogy azon áll vagy bukik, hogy a diszkontáruház közelében lévő, zömében lepusztult házakat sikerül-e megszereznie.
Arra azért kíváncsiak leszünk, hogy a Szabadkai és Móravárosi körúton található Lidl, Tesco és Aldi háromszögből, melyik kerül ki győztesen lehet, hogy mindegyik? Az idő biztosan eldönti majd.
Forrás: www.szeged.hu
Szóljon hozzá!

Küldjön egy képeslapot ismerősének Szeged városról!
Szeged Online még több hír: szeged.mconet.biz
Szeged Online webcím és linkajánló: szegedlink.mconet.biz
A hír támogatója:
Weblap gyártás, Honlap készítés, Weblap menedzselés.
Pl.:Klíma DVD Hotel Autó Ingatlan Egészség Számítógép Kereső optimalizálás
Minden ami Internet -> MCOnet International - Magyarország: www.mconet.biz; www.mconet.hu