Európában egyedülálló munkagépek segítik a Szeged-Röszke vonal felújítását

A Szeged-Röszke vonalon 13 kilométernyi pálya felújítását tették lehetővé a vágányépítő géplánc munkagépek: hatékonyságuk és gyorsaságuk műszakonként akár 1,5-2 kilométernyi vágány átépítését oldja meg.



Május 9-től a Szeged-Röszke vonalon 210 tonnás, SMD-80-as típusú vágányépítő és átépítő géplánc állt munkába, melyből csupán hármat alkalmaznak aktívan Európában.

A 13 kilométernyi pálya felújítását hatékonyabbá és gyorsabbá tevő gépekkel a munkafolyamatok felgyorsultak. A tervek szerint a vágányok, váltók és a szükséges építmények elkészültét követően, augusztus elejétől már megindulhat a tehervonatok közlekedése Szeged, Röszke és Szabadka között, hogy kerülőutat biztosítsanak a Budapest-Kelebia vonal felújításához szükséges vágányzár idejére. 
 
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a csongrád-csanádi megyeszékhelyet Röszkével és Szabadkával összekötő vasútvonal a felújítását követően jelentős szerepet tölthet be a határmenti terület gazdasági-társadalmi fejlődésében. A személyszállítás megindítását követően sűrűbbé, gyorsabbá és kényelmesebbé válik a vonatforgalom Szeged és az észak-bácskai települések között. 
 
A személyszállítás a teljes korszerűsítés végeztével, várhatóan 2023 őszén indulhat újra.
 
G.B.
 
 
(Forrás: mavcsoport.hu)