2020-ra elkészül a tram-train

A 2020 második felére elkészülő tram-train át fogja alakítani a hódmezővásárhelyiek életét - közölte Lázár János országgyűlési képviselő.

A fejlesztés a város szempontjából legalább akkora jelentőségű, mint amikor a 19. század végén megépült a Szeged-Békéscsaba vasútvonal - mondta a térség országgyűlési képviselő posztját betöltő politikus. Szeged és Hódmezővásárhely összekapcsolása alapjaiban fogja megváltoztatni a város lehetőségeit. A tram-train jelentősen javít a munkaerő-mobilitáson, és segíti a megyeszékhelyen elérhető szolgáltatások igénybevételét, amely növeli a település megtartó erejét - közölte Lázár János. Hozzátette: a fejlesztés nagyságrendjében is történelmi jelentőségű, költsége nettó 57,5 milliárd forint, amelynek felét magyar, felét uniós forrásból biztosítják.

 

A 2020 második felére elkészülő tram-train át fogja alakítani a hódmezővásárhelyiek életét

A 2020 második felére elkészülő tram-train át fogja alakítani a hódmezővásárhelyiek életét 


A kivitelezési munka három részre bontható: Szegeden 4 milliárd forintból járműtelep épül, Szeged-Rókus állomásnál pdig összekapcsolják a vasúti és a villamospályát. Már folyik a Hódmezővásárhely és Szeged közötti vasúti pálya korszerűsítése és helyenként párhuzamossá bővítése, ennek költsége 24,2 milliárd forint, kivitelezője a Swietelsky. Hódmezővásárhelyen a Strabag a kiegészítő költségekkel együtt 11,5 milliárd forintért 2019 őszére 3200 méteres villamospályát épít öt megállóval, több csomópontot korszerűsítenek és újakat is kialakítanak - ismertette a beruházás részleteit a politikus. A villamosvasút Algyőn is megépül, ennek a kivitelezési munkái már zajlanak: felújítják a vasútállomást, parkolót és kerékpárutat építenek. Emellett fontosnak tartja az út felújítását is, és azt, hogy a város polgárait buszok vigyék a tram-trainhez. 

 

MTI/T.D.