Megkezdődött a pályaszerkezet építése az M43-ason

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szeptemberben is közzétette jelentését a Szeged-Makó között épülő M43-as autópálya munkálataival kapcsolatban, melyből kiderül, hogy múlt hónapban megkezdődött a pályaszerkezet építése a Szeged-Makó szakaszon.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szeptemberben is közzétette jelentését a Szeged-Makó között épülő M43-as autópálya munkálataival kapcsolatban. Mint ismert a kivitelező „M43 Szeged-Makó Konzorcium" szeptember 16-án hivatalosan is bejelentette, hogy nem tudja befejezni a munkálatokat a kitűzött határidőig, így módosítást kért. A NIF Zrt. megvizsgálja, hogy milyen mértékben felelős a kivitelező a határidő be nem tartásáért. Amennyiben bebizonyosodik, hogy a konzorcium hibájából csúsznak a tervek, kötbérrel sújtja a céget.

Az M43 autópálya épülő nyomvonalán szeptemberben is tervszerűen folyt a kivitelezés. Egyes szakaszokon megindultak a pályaszerkezet megépítésének munkálatai.

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Az épülő M43 autópálya I. szakaszán szeptemberben is folytatódtak a töltésépítési, töltésalapozási földmunkák, emellett folyamatos volt a kishíd műtárgyak építése. Tovább folytatódott a pályaszerkezet építése, az aszfalt alap- és kötőréteg készítése. A szakaszhoz tartozó pihenő mosdóépületeinek alapozása is elkezdődött és az egyéb vízépítési munkák is folyamatosak voltak.

Az „M43 Szeged-Makó Konzorcium" 2009. szeptember 16-án hivatalosan bejelentette, hogy a kivitelezés véghatáridejének módosítását kérvényezi a beruházótól. A NIF Zrt. megkezdte a tárgyalásokat annak érdekében, hogy az eredeti véghatáridőhöz minél közelebbi időpontban lehessen az említett szakasz egy részét átadni a forgalomnak. Az állami beruházó azt is vizsgálja, hogy a kivitelező milyen mértékben felelős az eredeti határidő be nem tartásáért. Amennyiben a vizsgálat bebizonyítja, hogy a szerződésmódosítás a kivitelező érdek-felelősségi-körét érinti, a NIF Zrt. kötbér fizetésre kötelezi a konzorciumot.

A II. szakaszon tervszerűen folyt a Tisza - híd kivitelezése. Szeptemberben folytatódott az ártéri híd felszerkezeti elemeinek építése. A jobb parton lévő ártéri hídszakasz bal oldali pálya acélszerkezeti elemeinek többsége elkészült. A mederhíd 7-es támaszának indítózöm acélszerelési és vasbeton építési munkálatai elkészültek.

A szakasz további területein szeptemberben is folyamatos volt a töltésépítés, megkezdődött a földművek felső rétegének a megépítése és a védőréteg kialakítása. Az útpálya alatti vízépítési munkák is megkezdődtek, folyamatos volt a hossz- és keresztszivárgók, valamint a hossz és keresztcsatornák építése. Megkezdődtek a rézsük behumuszolási munkálatai, valamint a végleges vízelvezető földárkok építése is. Szintén megkezdődött a régi MOL út szakaszos elbontása.

A III. szakaszon megkezdődtek a pályaszerkezet építésének munkálatai, a fagyvédő réteg és a CKT építése. A kishíd műtárgyak cölöpözése folyamatos volt. A földmunkák 90%-ban elkészültek a szakaszon.

Forrás: szeged.hu

 

-kt-

 

Szeged Online

Szóljon hozzá!