Cégalapítás és cégépítés

Már régóta dolgozol alkalmazottként, és most végre cégalapításba vágnád a fejszéd? Mielőtt belefogsz jó, ha tisztában vagy néhány dologgal. Kezdjük rögtön az elején, hogy ne érjen meglepetés!

Először is, türelmesnek kell lenned, a siker vagy inkább a profit sokszor nem azonnali, hanem a kitartó munkának köszönhetően 1-2 év alatt már realizálódhat. Másodszor pedig készülj fel arra, hogy folyamatosan döntéseket kell hoznod, néha nehezeket is.


Kereslet és kínálat


Fel kell tenned magadnak a kérdést, hogy valós piaci igényre alapozod-e céged üzleti potenciálját. Meglévő keresletre tudsz kínálatot, azaz választ nyújtani? Ha a válasz igen (és ezt mondjuk le is tesztelted), akkor hajrá, indulhat a vállalkozás.


Ha cégépítő vállalkozó vagy, akkor egy vagy több vállalkozást fogsz működtetsz, és rajtad kívül más is fog veled vagy neked dolgozni. Azaz, ha te nem dolgozol holnap, akkor is fogsz tudni pénzt keresni, és alkalmazottaidat, alvállalkozóidat is ki tudod fizetni


Az alapok


Miután biztos lehetsz benne, hogy van kereslet a termékedre vagy szolgáltatásodra, jöhet a cég építés. Szükséged lesz segítségre. Az üzleti terv kialakítása az egyik legfontosabb feladat, ehhez gazdasági ismeretekkel rendelkező szakember munkáját kell igénybe venned. Közben keress egy jó és megbízható könyvelőt, akivel hosszú távon együtt tudsz majd működni. Ha már a kezdetekkor a megfelelő emberekkel veszed körül magad, jó eséllyel működni fog köztetek a munka és a bizalom is kiépül.


A könyvelő legyen tisztában az adózással, tudjon tanácsot adni, és hagyd, hogy végezze a feladatát. Ugyanez igaz az ügyvédre is. Rá is szükséged lesz, és ő jobban ismeri a jogszabályi környezetet nálad (feltéve, ha nem vagy jogász). Bízz benne! Ők már kezdhetik is a munkát, te pedig koncentrálhatsz más feladatokra.


A cég brandje


A cég építéshez hozzá tartozik a brandépítés is, valamint a marketing és a kommunikáció. Elsőre sokan abba a hibába esnek, hogy "ehhez én is értek, ezt én is tudom csinálni". Ez nem igaz. Stratégiára lesz szükséged, nemcsak üzleti, hanem marketing és kommunikációs stratégiára is. Aztán, ha ez jól felépített, az emberek, az ügyfeleid, a vásárlóid elkezdenek megszeretni téged, vagyis a cégedet, a branded. Büdzsétől függően bízz meg a feladattal egy kisebb vagy nagyobb ügynökséget!


Székhely, iroda, üzlet, raktár


Kell egy székhely is

 

A céged profiljától függően szükséged lesz mindenféle helyiségre. A cég alapításhoz mindenképp kell székhely és lehet, hogy telephely is. Röviden azt mondhatjuk, hogy a cég székhelye a cég irodája. Ez a cím lesz a levelezési cím, itt tudod átvenni a hivatalos leveleket, csomagokat, itt fognak a hatóságok ellenőrizni. Az in-management.hu kínálatában számos irodának is tökéletesen megfelelő helyet megvásárolhatsz vagy bérelhetsz.


Ha emellett raktárra és/vagy üzlethelyiségre is szükséged lesz, bátran nézz körül a weboldalon, mert mindenféle méretben találhatsz megfelelőt, és ugye az elhelyezkedés lesz az egyik legfontosabb szempont. Mennyit kell utazni, elérhető-e tömegközlekedéssel? Nemcsak a vevőid, hanem az alkalmazottaid szemszögéből is gondold át, hogyan közelíthető meg az iroda, az üzlet vagy a raktár! Milyen a környezete, milyen egyéb boltok, üzletek vagy épp éttermek találhatók a közelében. Mennyire vannak jelen a versenytársak?


Ha sikerült kiválasztanod a megfelelő helyiséget, akkor elkezdődhet a modern iroda kialakítása. Egy cég nemcsak a termékétől, szolgáltatásától lesz jó. A cég pont annyira működik jól, mint ahogyan a leggyengébb láncszem teljesít. Építs egy megbízható és lojális csapatot, ami sokszor a siker egyik legnagyobb titka!